2BATX PROGRAMACIÓ D'AULA. CURS 2013-14


PROGRAMACIó D'AULA
Curs 2013-14







PROGRAMACIÓ DE LA 3a AVALUACIÓ:
Data d'avaluació: 29 de maig


COMPRENSIÓ DEL TEXT.  Reforçar aspectes sobre coherència , adequació i cohesió. TEMES 4, 5, 6. LLIBRE Oxford 2nbatx. sobre tipologia textual i tot allò vist a classe.


ANÀLISI LINGÜÍSTICA DEL TEXTQüestions sobre l'ús dels temps verbals; relacions lèxiques, repàs d' aspectes sintàctics i discursius: funcions sintàctiques, tipus d'oracions compostes, mecanismes gramaticals de referència (pronominalització -febles, relatius-, connectors i dixi). Repàs de fonosintaxi. 
Podeu consultar els temes 1,2 ,3 llibre d'Oxford: categories lèxiques, sintagmes, oracions, substitució promominal (tema 1);  l'oració composta (tema 2) i relacions lèxiques (tema 3). També els apunts elaborats per la professora i resta de material auxiliar vist a classe.

EXPRESSIÓ I REFLEXIÓ CRÍTICA: TEMES 11-14 : TEATRE.
Repàs dels ítems anteriors de literatura.

TEATRE

11.  Descriu la renovació teatral del període que va des de la postguerra fins als anys 70. 

2BATX.A. Miranda i Carme. 24 de març 14 

2BATX.B. Martina i Marina. 25 de març 14

12.Descriu els aspectes més importants de l’obra teatral de Manuel de Pedrolo. 

2BATX.A. Rosa i Lucia. 24 de març 14 

2BATX.B. Ramon i Lydia. 1d'abril 14


13.Descriu les característiques bàsiques de l’escriptura teatral actual.

2BATX.A. Álvaro. 31 de març 14 

2BATX.B. Olga i Estefania. 1 d'abril 14


14. Explica l’obra teatral de Josep Maria Benet i Jornet i la seua relació amb el món audiovisual. 

2BATX.A. Professora. 6 de maig 14 

2BATX.B. Miguel Ángel i Pablo. 6 de maig 14

EXÀMENS:

LECTURA: Patrimoni natural. Jesus Tuson.Ed. Empúries.  Lectura del llibre i selecció de 3 textos (un de cada apartat. S'ha de fer un resum d'unes 10 línies de cada text seleccionat i establir-ne el tema i les parts).Data lliure d'entrega fins el 16 de maig.

Pot venir-vos bé visitar a l'apartat MATERIAL DE CONSULTA l'enllaç ACLARINT DUBTES PAU on podeu trobar exàmens d'altres cursos amb les respostes. 

Dates previstes d'exàmens i continguts 3aav.

11 d'abril 2BATXB 14 abril 2BATXA . APARTAT 1. Comprensió del text. Comentari caract. textuals (narratiu, argumentatiu, expositiu o expositiu-argumentatiu). 

16 d'abril 2BATXA  2BATXB.  APARTAT 2. Anàlisi lingüística: Qüestions sobre l'ús dels temps verbals;  lèxic, semàntica i resta de matèria ja vista al llarg del curs (fonosintaxi; funcions sintàctiques; tipus d'oracions compostes; mecanismes gramaticals de referència (pronominalització -febles, relatius...).

14 maig 2BATXA/ 16 maig 2BATXB. APARTAT 3. Expressió i reflexió crítica. Inclou els 16 ítems de literatura i la redacció o comentari personal d'unes 150 paraules.


26 maig: Examen tipus PAU amb tota la matèria del curs






.........................................................................

ARXIU

Matèria ja vista


PROGRAMACIÓ DE LA 2a AVALUACIÓ:
Data d'avaluació: 3 de març

LECTURAPatrimoni natural. Jesus Tuson.Ed. Empúries.  Lectura del llibre i selecció de 3 textos (un de cada apartat. S'ha de fer un resum d'unes 10 línies de cada text seleccionat i establir-ne el tema i les parts).Data lliure d'entrega fins el 16 de maig.




COMPRENSIÓ DEL TEXTReforçar aspectes sobre coherència , adequació i cohesió. TEMES 4, 5, 6. LLIBRE Oxford 2nbatx. sobre tipologia textual.


ANÀLISI LINGÜÍSTICA DEL TEXT: Qüestions sobre aspectes sintàctics i discursius: funcions sintàctiques, tipus d'oracions compostes, mecanismes gramaticals de referència (pronominalització -febles, relatius-, connectors i dixi).

EXPRESSIÓ I REFLEXIÓ CRÍTICALITERATURA: TEMES 15,16 ASSAIG i 6-10 POESIA.


Dates previstes d'exposicions orals i alumnat responsable (temes de literatura):



ASSAIG 

15.Valora la repercussió de l’assaig de Joan Fuster en el context de l’època.


2BATX.A. Professora. 13 de desembre 13. Ajornat al 13 de gener 14 

2BATX.B. Rosade i Carla 13 de desembre 13. Ajornat al 14 de gener 

16. Joan Francesc Mira ha reflexionat en els seus assajos sobre la nostra realitat contemporània. Explica-ho.



2BATX.A. Professora. 16 de desembre 13. Ajornat al 13 de gener

2BATX.B. Karen i Alejandra.17 de desembre. Ajornat al 17 de gener 


POESIA

 6. Descriu les tendències més rellevants de la poesia en el període que va des de la postguerra fins a finals dels anys 70.

2BATX.A. Joan i Abel. 13 de gener 14

2BATX.B. Victòria i Míriam. Ajornat al 21 de gener 14 


7. Explica les aportacions de Vicent Andrés Estellés al gènere poètic. 

2BATX.A. Cèsar Dolz. 20 de gener 14

2BATX.B. Nico i Jorge Renau. 21 de gener 14. Ajornat al 24

8. Explica les característiques més importants de la producció poètica de Salvador Espriu. 

2BATX.A. Andrea i Irene. 27 de gener 14 

2BATX.B. Jorge Berga i Víctor. 28 de gener 14 

9. Descriu les característiques bàsiques de la poesia actual. 

2BATX.A. Lucía, Maria i Claudia. 3 de febrer 14

2BATX.B. Noelia Pareja i Elena González. 4 de febrer 14. Ajornat al 25 de març.

10. La poesia de Miquel Martí i Pol ha aconseguit un gran ressò social. Explica-ho i raona-ho.
2BATX.A. Professora. 10 de febrer 14 

2BATX.B. Adriana i Elena Martínez. 11 de febrer 14



EXÀMENS:

Dates previstes d'exàmens i continguts 2aav.


18 desembre(2BATXA) i 8 gener (2BATXB). Comentari text de caràcter literari ( inclou aspectes relatius a les propietats textuals de la coherència i l'adequació- temes 4 i 5 del llibre d'Oxford , i ítems 4, 5 de literatura, a més de les qüestions de fonosintaxi vistes a classe i una pregunta sobre sinònims).

Divendres 31 gener 2BATXA/Dimarts4 febrer 2BatxBComentari text argumentatiu
 ( inclou aspectes relatius a les propietats textuals de la coherència , l'adequació i la cohesió)Literatura: ítems 15 i 16.

Divendres, 21 febrer2BATXB/10 març2BATXAAnàlisi lingüística: inclou funcions sintàctiques i tipus d'oracions compostes. Pronoms febles i relatius. Substitució pronominal.

Dimecres, 26 febrer. Comentari text ( inclou aspectes relatius a les propietats textuals de la coherència , l'adequació i la cohesió)Literatura: ítems 6-10. Expressió i reflexió crítica.







PROGRAMACIÓ DE LA 1a AVALUACIÓ:

Data d'avaluació: 2 de desembre


COMPRENSIÓ DEL TEXT. Coherència , adequació i cohesió. TEMES 4, 5, 6. LLIBRE Oxford 2nbatx. sobre tipologia textual.

ANÀLISI LINGÜÍSTICA DEL TEXTAspectes de fonètica i ortografia i de fonosintaxi (mireu secció d'apunts al bloc)

EXPRESSIÓ I REFLEXIÓ CRÍTICA: TEMES 1-5 LITERATURA: NARRATIVA.



Dates previstes d'exposicions orals i alumnat responsable (temes de literatura):


NARRATIVA


1. Explica en quina mesura el context sociopolític dels anys posteriors a la Guerra Civil fins als anys 70 condiciona la producció narrativa de l’època.

2BATX.A. Maria i Álvaro. 14 d'octubre 13

2BATX.B. Sílvia i Wendy. 8 d'octubre 13.

2.Explica les característiques més importants de l’obra literària d’Enric Valor.

2BATX.A. Andreu i Fèlix. 21 d'octubre 13

2BATX.B. Romy i Verònika. 15 d'octubre 13.

3. La producció literària de Mercè Rodoreda incideix sobre la psicologia dels personatges. Estàs d’acord amb aquesta asseveració? Explica per què.

2BATX.A. Professora. 28 d'octubre 13

2BATX.B. Maria Estela i Maria Rodríguez. 22 d'octubre 13.


4.Què destacaries de la narrativa dels anys 70 fins a l’actualitat? Reflexiona, sobretot, entorn de les novetats en la tècnica literària i del context sociocultural.

2BATX.A. Verònica i Adriana. 11 de novembre 13

2BATX.B. Javier i Maya. 29 d'octubre13.


5.Explica en quina mesura la narrativa curta de Quim Monzó reflecteix la societat contemporània i amb quins recursos literaris ho fa. 


2BATX.A. Professora. 11 de novembre 13

2BATX.B. Miguel, 12 de novembre 13.  
                   Noelia...

EXÀMENS:

Dates d'exàmens i continguts 1a av.:

 11 d'octubre. Comentari pràctic sobre aspectes de coherència textual en un text argumentatiu.

 8 i 22 de novembre. Comentari textos de caràcter literari (coherència i adequació vistes a classe) i ítems 1, 2, 3 de literatura.